SINI KAARTINEN

Helsinki, joka kutsuu mukaan

Kuka olen?

Olen yhdenvertaisuuden asiantuntija ja kulttuurituottaja. Työskentelen muun muassa Taideyliopiston ja Naisasialiitto Unionin hallituksissa.

Puolustan ihmisoikeuksia. Ihmisoikeudet kuuluvat lain mukaan kaikille. Jokaisella on oikeus esimerkiksi kotiin ja taloudelliseen turvaan. 

Edistän kestävää tulevaisuutta. Kestävä tulevaisuus tarkoittaa, että seuraavilla sukupolvilla on yhtä hyvät olot maapallolla kuin tällä hetkellä.

Puolustan taidetta ja taiteilijoita. Jokaisella pitää olla mahdollisuus tehdä taidetta ja nauttia taiteesta.

Suomeksi: Hymyilevä nainen mustassa poolopaidassa seisoo kädet oranssien houtaskuissa.
In English: A Smiling woman in black turtleneck and orange pants on white background.

Helsinki, joka kutsuu mukaan …

asumaan

Helsingissä pitää olla edullisia koteja kaikissa kaupunginosissa. Asuntojen pitää olla erilaisia, koska kaupunkilaisilla on erilaisia tarpeita.

Helsingissä pitää pystyä elämään myös pienituloisena. Palveluiden ja julkisen liikenteen tulee olla kodin lähellä.

osallistumaan

Helsingissä pitää olla mahdollisuus harrastaa ja toimia vapaaehtoisena. Jokaisella pitää olla mahdollisuus perustaa oma yhdistys tai yritys.

Tietoa palveluista ja päätöksenteosta pitää olla monella eri kielellä ja selkokielellä.

viihtymään

Taidetta ja taiteen tekemistä pitää rahoittaa. Taiteen tekemiselle pitää olla saavutettavia tiloja. Helsingissä pitää järjestää monipuolisia, saavutettavia ja edullisia tapahtumia.

Helsingin pitää myös houkutella matkailijoita. Helsingissä pitää viihtyä.

Woman leaning against a textured wall in a modern hallway, black and white photo.

Edistän tasa-arvoa, yhdenvertaisuutta ja kestävää tulevaisuutta. Kestävä tulevaisuus tarkoittaa, että seuraavilla sukupolvilla on yhtä hyvät olot maapallolla kuin tällä hetkellä.

Puolustan taidetta ja taiteilijoiden asemaa. Edistän helsinkiläisten mahdollisuuksia tehdä taidetta ja nauttia taiteesta.

Edistän selkokielen asemaa Helsingissä. Esimerkiksi päätöksistä tulee olla tietoa myös selkokielellä.

Seuraa minua instagramissa